طراحی وبسایت و آموزش سئو و وردپرس | مرجع رفع مشکلات وبسایت
الگوریتم های گوگل  و کاربرد آنها

الگوریتم های گوگل و کاربرد آنها

گوگل هم مانند خیلی از سیستم های نرم افزاری برای ادامه حیات خودش نیاز به سیستم های مدیریتی هوشمندی دارد که حجم بالایی از داده ها رو مدیریت کنند . مدیریت این حجم دیتا با برنامه های نرم افزاری که توسط مهندسان گوگل طراحی شده اند مدیریت میشوند . این برنامه های از الگوریتم های مختلفی تشکیل شده اند که هرکدام از این الگوریتم ها وظایف مختلفی دارند

 

مهمتریم الگوریتم های گوگل ، الگورتیم هایی هستند که به منظور هوشمند کردن گوگل برای مدیریت بهتر وبسایت های ایندکس شده و نمایش بهترین نتیجه ها به کاربران طراحی شده اند

 

الگوریتم ها بر اساس سیاست های گوگل طراحی میشوند و بر اساس فاکتورهای از پیش طراحی شده نتایج را دسته بندی و به کاربران نمایش میدهند

 

الگوریتم های سرچ گوگل هریک موارد مختلفی را بررسی میکنند که در نهایت تبدیل به نتایج نمایش داده شده در Serp  گوگل میشوند

 

چرا الگوریتم های گوگل مهم هستند ؟

اولین موضوع در هر کسب و کار و خدماتی که با مردم در ارتباط است جلب رضایت آنها می باشد . رضایت کاربران سبب بازگشت آنها و در نهایت در چرکه کسب و کار سبب افزایش میزان درآمد خواهد شد . مشتریان گوگل هم کاربرانی هستند که در دنیای اینترنت به دنبال موضوعات مختلفی هستند و از طریق گوگل بدنبال بهترین نتایج هستند . گوگل با طراحی الگوریتم های مختلف تمام سعی خود را برای ارائه بهترین نتیجه و دقیق ترین نتیجه به کاربران خود می کند که رضایت آنها را هم همراه داشته باشد

 

آشنایی با الگوریتم های گوگل از این جهت اهمیت دارند مدیران وبسایت ها و سئوکار ها با رعایت آنها می توانند در نتیجه های نمایش داده شده به کاربران جایگاه بهتری پیدا کنند که این هم سبب بهبود میزان ورودی سایت ها و درنتیجه افزایش در آمد آنها میشود . در صورت عدم رعایت موارد مهم ، نتیجه کاملا عکس خواهد بود و تبعات منفی مانند جریمه و پنالتی در انتظار سایت شما خواهد بود

 

الگوریتم های گوگل هریک وظیفه خاصی دارند که در ادامه با آنها آشنا میشوید و رعایت مواردی که هر یک از این الگوریتم ها بررسی میکنند ، وبسایت شما را رشد بی نظیری خواهد داد

 

الگوریتم های گوگل
الگوریتم های گوگل

بروزرسانی الگوریتم ها

گوگل بصورت مرتب الگوریتم های مربوط به سرچ را بهبود و بروزرسانی میکند تا ماشین گوگل روز بروز باهوش تر و قدرتمند تر شود . این هوشمند شدن گوگل سبب ارائه بهترین و مناسب ترین نتایج جستجو به کاربران شده است .

 

با توجه به آپدیت های بعضا ماهانه و روزانه گوگل و آپدیت های هسته گوگل ، صاحبان وبسایت ها و متخصصین سئو همواره باید بروز و آماده تطبیق با بروز رسانی ها باشند تا پس از بروزرسانی ها ، دوچار افت رتبه و کاهش ورودی نشوند

 

با بررسی سایت هایی مانند moz می توانید از آپدیت های گوگل باخبر بشید

 

 

الگوریتم پاندا گوگل (Panda algorithm)

 

الگوریتم پاندای گوگل شاید پر سروصدا ترین و ترسناکترین الگوریتم ها و آپدیت های گوگل بود که در سال 2011 لانچ شد . این الگوریتم وظیفه بررسی و شناسایی محوای کپی ( عکس ، ویدئو ، متن و . . . ) از سایر سایت ها را بر عهده داشت . این الگوریتم برای جلوگیری از بوجود آمدن و رشد سایت هایی طراحی شد که تنها با اتکا به کپی مطالب سایر سایت ها  رشد کرده بودند یا قصد فعالیت داشتند

 

وظیفه این الگوریتم شناسایی این وبسایت ها و گزارش به گوگل بود تا تصمیماتی برای جریمه آنها انجام شود . امروز هم این الگوریتم پس از آپدیت های متعدد ، هوشمند تر شده و آماده شناسایی سایت هایی است که محتوای کپی شده منتشر میکنند

 

برای جلوگیری از دوچارشدن به مشکلاتی که این الگوریتم برای سایت ها ممکن است بوجود بیاورد ، بهتر است به محتوای fresh  یا محتوای جدید که توسط خود شما ویرایش شده است روی بیاورید

 

الگوریتم پنگوئن گوگل (Penguin algorithm)

 

الگوریتم پنگوئن هم یک سال بعد از الگوریتم پاندا معرفی شد . حالا وقت آن رسیده بود که بعد از محتوا ، گوگل کمی به روابط بین الملل سایت شما نگاه کند . نوبت لینک های سایت بود ؛ جایی که خیلی از نتیجه های Serp گوگل را تحت تاثیر قرار داده بود . الگوریتم پنگوئن با بررسی لینک های بیرونی سایت ( بک لینک ) سایت شما را آنالیز میکند تا از طبیعی بودن و با کیفیت بودن آنها اطمینان حاصل کند

 

اگر بک لینک های سایت شما طبیعی بود ( خریداری نشدن لینک ها وDOfollwo یا NoFollow بودن لینکها ) و در کل ارتباط خاص معنایی وجود نداشت و همه چیز طبیعی بود ، الگوریتم پنگون شما را با رتبه ای مناسب و بر اساس کیفیت لینک ها در Serp  نمایش میدهد .

 

در غیر این صورت قطعا گوگل در خصوص وبسایت شما تصمیماتی خواهد گرفت

 

برای درک بهتر این الگوریتم ، باید به درک درستی از انواع لینک ها داشته باشید که در مطلب جداگانه ای به آن پرداخته خواهد شد

 

الگوریتم پنگوئن
الگوریتم پنگوئن

 

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل (hummingbird algorithm)

 

الگوریتم مرغ مگسخوار برای بهبود درک گوگل و ارائه مطالب دقیق تر برای نیاز کاربران طراحی شده است . زمانی که کاربران کلمات یا جملات مختلفی را در گوگل سرچ میکنند ، الگوریتم مرغ مگس خوار با درک کلمات ، کلمات پیشنهادی و نتایج سرچ را با دقت بسیار بالایی از سایت های مرتبط به شما نمایش میدهد

 

این الگوریتم وظیفه تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی کاربران و وبسایت ها را بر عهده دارد . الگوریتم مرغ مگسخوار یکی از گام های بسیار مهم در ارائه نتایج دقیق به کاربران و افزایش میزان رضایت کاربران را داشته است .

 

 

الگوریتم کبوتر (Pigeon algorithm)

الگوریتم کبوتر گوگل برای بهبود سئو محلی گوگل توسعه یافت . وظیفه این الگوریتم پیدا کردن نزدیک ترین نتایج سرچ که در محدوده و محله شما هستند میباشد .

 

با یک مثال ساده تر است : فرض کنید شما ساکن منطقه 1 تهران هستید ، زمانی که شما قصد دارید از طریق گوگل کلمه خرید میوه را سرچ کنید ، توقع دارید فروشگاه های منطقه 1 را به شما نمایش دهد یا منطقه 13 ؟؟ ! قطعا شما نیاز به فروشگاه های منطقه و محله خودتان دارید و فروشگاه های منطقه 13 به هیچ وجه برای شما مناسب نیست .

 

مفهوم الگوریتم کبوتر از اینجا توسعه یافته است . الگوریتم کبوتر با بررسی معیار ها و نشانه های مختلفی ، وبسات ها را بر اساس Local Search دسته بندی و به کاربران نمایش میدهد

 

 

 

ادامه دارد …..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *