ابزارهای مدیریت و بهبود وبسایت گوگل

برای سئو سایت ها هم ابزارهای مختلفی طراحی شده است که به فرایند بهبود سئو شما خیلی کمک خواهد کرد . برخی از این ابزار ها توسط موتورهای جستجو مانند گوگل یا بینگ ارائه شدند و برخی هم مانند سایت neilpattle  که توسط یکی از متخصصین سئو طراحی شده و در اختیار کاربران قرار گرفته است

ابزارهای سئو معمولا قابل اعتماد هستند ولی بصورت 100 درصد دقیق نیستند و با استفاده از این ابزار می توانید برای بهبود سئو سایت خود اقداماتی را انجام دهید . اما ابزار هایی که توسط گوگل ارائه شدند دقت بیشتری دارند و اطلاعات دقیق تری به شما ارائه میکنند

در ادامه با برهی از ابزارهای گوگل که باید برای سئو سایت استفاده کنید آشنا خواهیم شد

گوگل آنالتیکس  google analytics

موتور جستجوی گوگل برای هر کسی که بخواهد حضور دیجیتالی خود را تقویت کند ، گزینه اصلی است. بیشترین ترافیک جستجو در Google اتفاق می افتد و پلتفرم Google Analytics یک داشبورد رایگان است که امکان کنترل بی نظیر تنظیمات جستجوی Google و همچنین سایر سرویس های Google مانند Search Console و Data Studio را فراهم می کند. Google Analytics ردیابی حساب Google AdWords و سایر داده های بازاریابی در برنامه های Google را آسان در اختیار شما قرار میدهد

آنالتیکس اطلاعاتی مانند افرادی که از سایت شما بازدید کرده و رده های سنی ، نوع دستگاه های مورد استفاده ، لوکیشن و . .  را در اختیار شما قرار میدهد

برخی از اطلاعاتی که آنالتیکس در اختیار شما قرار میدهد :

  • چند نفر از وب سایت من بازدید می کنند؟
  • بازدید کنندگان من در کجا زندگی می کنند؟
  • آیا به وب سایتی مناسب موبایل نیاز دارم؟
  • چه وب سایت هایی ترافیک را به وب سایت من ارسال می کنند؟
  • چه روشهای بازاریابی بیشترین بازدید را به وب سایت من وارد می کند؟
  • کدام صفحات در وب سایت من محبوب ترین هستند؟
  • بازدیدکنندگان تبدیل کننده من از کجا آمده اند و به وب سایت من وارد شده اند؟
  • بازدید کنندگان من چه محتوای وبلاگ را بیشتر دوست دارند؟

گوگل آنالتیکس google analytics
گوگل آنالتیکس google analytics

سرچ کنسول Google Search Console

سرچ کنسول یک پنل مدیریت برای وبسایت است که وضعیت سایت شما را در موتور جستجوی گوگل نمایش میدهد . اطلاعات ارائه شده توسط سرچ کنسول اصلی ترین ابراز مورد استفاده وبمسترها و متخصصان سئو است .

  • وضعیت صفحاتی که از طرف گوگل ایندکس شده اند
  • تعداد جستجوی یک کلمه کلیدی
  • سرعت ایندکس سایت
  • میانگین وضعیت و رتبه
  • سایت مپ
  • و . . .

سرچ کنسول
سرچ کنسول

کیورد پلنر keyword planner 

بسیاری از وبمستر ها برای بهبود وضعیت فروش وبسایت و افزایش ورودی ، از تبغیات گوگل (google adwords) استفاده میکنند . تبلیغات گوگل بر پایه کلمات کلیدی فعالیت میکند و به همین جهت هم گوگل ابزاری برای شناسایی و تحقیق کلمات کلیدی مناسب در کنار این سیستم تبلیغاتی قرار داده است .

ابزار Keyword planner یک ابزار مناسب و حرفه ای برای بررسی وضعیت و میزان جستجو و محبوبیت کلمات کلیدی است که با استفاده از این ابزار ، وبمستر ها میتوانند بهترین کلمات کلیدی را برای وبسایت های خود انتخاب کنند

کیورد پلنر
کیورد پلنر

 

گوگل مای بیزنس Google My Business

هرگز از اهمیت سئو محلی غافل نشوید. اگر از پلتفرم Google AdWords استفاده می کنید پس با کیورد پلنر هم آشنایی دارید ، پس باید از مزایای استفاده از ابزار رایگان Google برای کسب و کار من  google my business  استفاده کنید.

گوگل مای بیزنس یک ابزار رایگان است که به منظور کمک به کسب و کارها برای مدیریت حضور آنلاین خود در سراسر پلتفرم گوگل، طراحی شده است. یک اکانت گوگل مای بیزینس را می توان ترکیبی از اطلاعات تجاری ثبت شده در یک موتور جستجو مانند گوگل، و یک پروفایل رسانه اجتماعی دانست.

 

 

همانند ثبت اطلاعات در یک دایرکتوری آنلاین، صاحبان مشاغل می بایست گوگل مای بیزینس لیستینگ خود را ایجاد کرده و مالکیت خود را اثبات کنند و در آن اطلاعاتی مهم مانند ساعت کاری، موقعیت مکانی و عکس ها را قرار دهند.

 

گوگل مای بیزنس
گوگل مای بیزنس

 

PageSpeed Insights

شاید برای مدیران وبسایت ، این بخش یکی از مهمترین امکاناتی باشد که گوگل در اختیارتان قرار میدهد

آنالیز کامل وبسایت شما برای دسکتاپ و موبایل یکی از ویژگی های این ابزار است مهمترین ویژگی آن بهبود سرعت و عملکرد وبسایت شماست که در سئو سایت بسیار مهم میباشد

pagespeed insights اطلاعات مورد نیاز برای وضعیت سایت را از Lighthouse بدست آورده و تجزیه و تحلیل میکند

گوگل تگ منیجر google tag manager

این ابزار برای مدیریت تگ ها و کدهای و اسکریپت هایی است که در وبسایت خود اضافه مینمایید

از جمله تگ های مشهور می توان به Google Analytics، AdWords، AdRoll، Crazy Egg، Floodlight و غیره اشاره کرد. متاسفانه هر یک از این تگ ها با یکدیگر متفاوت هستند و پیاده سازی کدهایی که برای راه اندازی آنها نیاز است، می تواند کمی گیج گننده باشد. اینجاست که Google Tag Manager وارد میدان می شود.

با استفاده از این ابزار ، می توانید تمامی تگ ها را بصورت متمرکز مورد بررسی و مدیریت قرار دهید

گوگل تگ منیجر
گوگل تگ منیجر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *