سئو وبسایت 

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) فرآیندی است برای بهینه سازی وب سایت شما با هدف بهبود رتبه بندی در نتایج جستجو و دریافت ترافیک ارگانیک از طریق موتورهای جستجویی مانند گوگل ، یاهو ، بینگ و . . . که در ایران 90 درصد از جستجوها از طریق گوگل انجام میشود و کلمه سئو به مهنی بهینه سازی سایت برای گوگل است 

 

به بیان ساده ، SEO تمام اقداماتی است که شما انجام می دهید تا گوگل وب سایت شما را به عنوان یک منبع با کیفیت در نظر بگیرد و آن را برای درخواست های جستجوی مورد نظر خود بالاتر از سایر وبسایت ها قرار دهد.

 

 

دلیل استفاده از سئو چیست ؟ 

 

گوگل در حالت عادی تمامی وبسایت هایی که با کلمه کلیدی کاربر تطابق داشته باشند را در صفحه Serp نمایش میدهد . زمانی که برخی فرایند ها و فعالیت ها که سیگنال های مثبت را برای گوگل ارسال میکند ( بهینه سازی سایت ) انجام میشود ، دید گوگل به سایت شما متفاوت با سایر سایت ها خواهد بود

همین موضوع سبب افزایش نمایش سایت شما به کاربران و در نتیجه بازدید بالاتر وبسایتان میشود و بازدید بیشتر برابر است با در آمد بیشتر

 

سئو وبسایت یک فراند تخصصی و حرفه ای است که برای هر وبسایت بر اساس شرایط آن انجام میشود و نتایج قطعا متفاوت خواهد بود

 

نیازی نیست که همه فاکتورها و الگوریتم های دقیق Google را برای رتبه بندی وب سایت خود بدانید. اما شما باید اصول را درک کنید

سئو چیست
سئو چیست

 

سه جنبه اصلی SEO وجود دارد

یک ظرف سوپ را در نظر بگیرید !

 

  • موارد فنی Technical   – این جنبه از سئو نمایانگر تمام جنبه های فنی شما برای ایجاد بستری صحیح و بدون مشکل است . بدون یک کاسه مناسب ، چیزی برای نگهداری سوپ وجود نخواهد داشت.

 

  • محتوای عالی  Great content – سوپ محتوای وب سایت شما را نشان می دهد – مهمترین قسمت . محتوای کم کیفیت  = بدون رتبه بندی ، به همین سادگی است.

 

  • بک لینک با کیفیت  Quality backlinks – چاشنی نشان دهنده بک لینک هایی است که اعتبار وب سایت شما را افزایش می دهد. شما می توانید محتوای عالی و یک وب سایت کاملاً بهینه شده داشته باشید اما در نهایت ، باید با گرفتن بک لینک با کیفیت – آخرین ماده ای که سوپ SEO شما را عالی می کند – اقتدار و اعتبار کسب کنید.

 

سئو داخلی و سئو خارجی

 

سئو داخلی و سئو خارجی برای دسته بندی فعالیت های سئو در یک وبسایت مورد استفاده قرار میگیرند تا ساده تر و سریعتر امکان انجام فرایند سئو فراهم شود

 

سئو داخلی و سئو خارجی مکمل هم هستند و بدون یکی ، دیگری فاینده جندانی نخواهد داشت

 

onpage-seo-سئو داخلی
onpage-seo-سئو داخلی

سئو داخلی on-page Seo  تمامی کارها و فرایند هایی است که در داخل وبسایت انجام میگیرد مانند : 

 

  • تحقیق کلمات کلیدی
  • بهینه سازی محتوا
  • بهینه سازی برچسب عنوان
  • بهینه سازی عملکرد صفحه
  • پیوند داخلی
  • و . . .. .

 

سئو خارجی وبسایت یا off-page seo بیشتر مربوط به گرفتن بک لینک با کیفیت است تا به موتورهای جستجو نشان دهد که وب سایت شما از اقتدار و ارزش برخوردار است. اما تنها به این موضوع محدود نمیشود 

 

  • حضور در شبکه های اجتماعی و ارجاع کاربران به سایت
  • پست مهمان
  • ایمیل مارکتینگ
  • و . . . . .

سئو خارج از صفحه همچنین ارتباط نزدیکی با سایر زمینه های بازاریابی آنلاین مانند بازاریابی و برندسازی در شبکه های اجتماعی دارد که تأثیر غیرمستقیمی در ایجاد اعتماد و اقتدار وب سایت شما دارد.

 

به یاد داشته باشید که یک استراتژی موفقیت آمیز SEO شامل هر دو فعالیت آن پیج و آف پیج است.

 

 

 

ادامه دارد . . ..  ..

با پرشیا وب همراه باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *