مهمترین موارد سئو در سال 2022

سئو وبسایت هم در سال 2020 مانند خیلی از موضوعات مختلف دارای فراز و نشیب های مختلفی است . در برخی موارد بعضی از تکنیک ها و موارد بولد و با اهمیت می شوند و در برخی موارد هم همان موارد مهم از لیست موضوعات تاثیرگذار خارج میشوند

دلیل خروج برخی موارد از لیست موضوعات مهم ، تغییرات و بروزرسانی های متعدد الگوریتم های گوگل است . گوگل در ماه های مختلف بر اساس سیاست ها و نیاز های خود ، برخی الگوریتم ها را تغییراتی داده است . در سایه همین تغییرات برخی موارد هم بطور کلی از موارد موثر سئو وبسایت خارج شده اند و برخی هم اهمیت دوچندان پیدا کرده اند

 

در این مقاله از پرشیا وب ، قصد داریم موضوعات و تکنیک هایی که در سال 2020 در سئو تاثیر مثبت و قوی دارند را به شما معرفی کنیم

 

این موارد ممکن است در طول زمان دوچار تغییراتی گردند و از اهمیت آنها کاسته یا به آن افزوده شود

 

با رعایت و استفاده صحیح از موارد زیر ، میتوانید تاثیر مثبتی در سئو سایت خود مشاهده کنید و در نتایج جستجوهای گوگل در رتبه های بهتری قرار بگیرید

  • حذف صفحات مرده

اگر یک وبمستر هستید حتما با معنی صفحات مرده آشنایی دارید

 

صفحات مرده اصطلاحا به صفحاتی از وبسایت گفته میشود در Serp گوگل وجود دارند اما هیچ ترافیکی جذب نمیکنند . بهتر است برای بهبود سئو سایت ، این صفحات مرده را بروز رسانی یا حذف نماییم

 

  • تحقیق کلمات کلیدی 

کلمه کلیدی مناسب ، نیمی از راه رسید به قله سرچ گوگل است . با انتخاب یک کلمه کلیدی مناسب و نوشتن یک مقاله مناسب می توانید ترافیک بسیار خوبی به وبسایت خود منتقل کنید

 

تحقیق کلمات کلیدی به روش هایی گفته میشود که در شناسایی کلمه کلیدی مناسب استفاده میشود

 

گاهی اوقات با انتخاب یک کلمه کلیدی نامناسب ، ماه ها مقاله نویسی شما به نتیجه ای نخواهد رسید و نتیجه ای جز نا امیدی برای شما نخواهد داشت

 

قدم اول و مهمترین قدم ، همین انتخاب کلمه کلیدی مناسب میباشد

keyword research تحقیق کلمات کلیدی
keyword research تحقیق کلمات کلیدی
  • جستجوی صوتی

شاید کمی استفاده این موضوع برای ما که با زبان فارسی در اینترنت فعالیت میکنیم سخت باشد ، اما در پایان سال 2020 ، انتظار میرود که بیش از 1 میلیارد تلفن هوشمند در  جهان وجود داشته باشد که حداقل نیمی از این با استفاده از سیستم سرچ صوتی از گوگل اطلاعات میخواهند

 

سرچ صوتی  در گوگل ، در میان جوانان و نوجوانان تا حدود 55 درصد بیشتر از افراد مسن تر است و این موضوع بسیار برای مدیران وبسایت ها مهم خواهد بود

 

دلیل سخت بودن استفاده از این موضوع برای ما هم شاید درک گوگل از زبان شیرین پارسی است . شاید شما هم قبلا سرچ گوگل بصورت صوتی را انجام داده باشید و کمی نا امید شده باشید . اما این پایان راه نیست ! چون گوگل هر روز می آموزد و بهتر میشود

 

پس بار رعایت مبانی Voice Search برای وبسایت خود ، آینده سایتتان را به سمت روشنی ببرید

  • ویدئوها منابع بزرگ اطلاعاتی هستند 

شاید شما هم مثل خیلی از افراد حوصله خواندن کتاب نداشته باشید اما برای دیدن یک فیلم آموزشی علاقه بیشتری داشته باشید . همین موضوع میتوانید بیانگر تاثیر بزرگ ویدئو ها در دنیای اینترنت باشد

 

گوگل هم به موضوع پی برده است . خیلی از افراد به دیدن ویدئو مربوط به یک مقاله طولانی علاقه بیشتری دارند تا خواندن متن آن

 

پس با استفاده از ویدئو ها در وبسایت خود ، هم کاربران را راضی کنید هم به گوگل یک سیگنال مثبت ارسال کنید

  • هدف یک جستجو

شاید بشه کمی ساده تر گفت : چرا این مقاله نوشته شده است  ؟ آیا هدف این مقاله صرفا نوشتن است یا رفع نیاز کاربر

 

گوگل در سال 2020 به این موضوع توجه خاصی کرده است . مقالاتی که از نظر محتوا تطابق بیشتری با موضوع سرچ شده کاربران دارند جایگاه بالاتری نسبت به سایرین دارند

شاید بارهای دیده باشید که رنک اول جستجوی گوگل یک مقاله 700 کلمه ای است و رنک سوم یک مقاله 1500 کلمه ای ! دلیل این موضوع هم واضح است ! مقاله اول دقیقا نیاز کاربر را برطرف میکند ! ( تطابق کامل با کلمه کلیدی سرچ شده )

 

اما ممکن است نویسنده در  مقاله دوم به قصد طولانی شدن مطالبی اضافه کرده باشد که موضوع اصلی تحت الشعاع آن قرار گرفته باشد

گوگل هر روز باهوش تر میشود

 

  • داده های ساختاریافته یا Structured Data

اگرچه موتورهای جستجو ممکن است محتوای یک وب سایت را داشته باشند ، اما ممکن است نتوانند به درستی وب سایت و آنچه را که می خواهد منتقل کند درک کنند. موتورهای جستجو معمولاً به دنبال اصطلاحات خاصی می گردند تا آنها را با سوالات و جستجوی کاربر مطابقت دهد

 

نشانه گذاری یا داده های ساختاریافته ، کدی است که به موتورهای جستجو اجازه می دهد درک بیشتری از محتوای وب سایت شما داشته باشند و به نمایش بهتر مطالب در نتایج جستجو کمک می کند.

 

 

استفاده از structured data و  schema  یک فاکتور رنکینگ مستقیم در گوگل نیست و سیگنالهای مثبت به گوگل ارسال میکند

structured data - داده های ساختار یافته
structured data – داده های ساختار یافته

 

  • تجربه کاربری یا  ( User Experience  ( ux 

شاید مهمترین مورد این لیست ، تجربه کاربری یا User Exprience باشد
در سال 2020 ، تجربه کاربران در یک وب سایت به یکی از مهمترین فاکتورهای بهینه سازی تبدیل شده است و بازاریابان دیجیتال و دارندگان وب سایت باید اهمیت بیشتری به این روند رو به رشد SEO دهند
مثال ساده : اگر در یک فروشگاه اینترنتی محصولاتی را انتخاب کردید و برای مشاهده گزینه سبد خرید سرگردان شدید ، این تجربه کاربری یا Ux بد است
بهتر است روندها و فرایند ها را برای مشتریان و کاربران ساده تر و در دسترس تر کنیم . این یک نمونه ساده از تجربه کاربری است
  • بهینه سازی وبسایت برای موبایل

یک نکته خیلی مهم ! وبسایت خود را برای موبایل آماده کنید !
مطالعات که نشان می دهد از هر پنج بازدید کننده از یک وبسایت حدود چهار نفر با کمک دستگاه های تلفن همراه خود جستجوهای محلی را در موتورهای جستجو مختلف انجام می دهند ( اگر وبمستر هستید ، سری به google analytics بزنید )  
استفاده از تلفن های همراه هوشمند همواره روند رو به افزایشی داشته اند و با توجه به این موضوع ، در تاریخ مارس 2021 الگوریتم گوگل به حالت mobile-first indexing تغییر خواهد . یعنی در زمان ایندکس یک وبسایت ، ابتدا وضعیت وبسایت برای موبایل سنجیده میشود و mobile friendly بودن نقش پررنگ تری پیدا خواهد کرد
شاید جای بعضی از موارد در این لیست خالی باشد ، اما این پایان کار نیست و ما در پرشیا وب همواره درحال بروزرسانی محتوا هستیم تا بهترین و کاملترین اطلاعات را در خصوص سئو و طراحی وبسایت در اختیار شما قرار دهیم
این مقاله ادامه دارد …..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *