طراحی وبسایت و آموزش سئو و وردپرس | مرجع رفع مشکلات وبسایت
on page seo یا سئو داخلی سایت

on page seo یا سئو داخلی سایت

سئو داخلی یا onpage چیست ؟ 

همانطور که قبلا گفته و در مطالب قبلی خدمت شما عرض شد ، سئو از 2 بخش تشکیل شده است . سئو داخلی و سئو خارجی ( on-page و  off-page) که هر یک از این بخش ها یک فرایند جدا و طولانی با چک لیست بلد و بالایی است که برای هریک از آنها باید مراحل مختلفی را انجام داد

 

سئو on-page یا سئو داخلی به بخشی از فعالیت های بهینه سازی وبسایت گفته میشود به که مبانی داخلی سایت شما تمرکز دارد . یکی بهینه کردن سایت با تکنیک هایی که به ساختار سایت مربوط و تنظیمات و شرایط آن بستگی دارد

 

سئو آن پیج یا سئو داخلی علاوه بر نیاز به رعایت برخی اصول و فاکتورهای مختلف ، نیاز به تجربه فراوانی هم دارد که عامل بسیار مهمی در سئو قوی یک وبسایت خواهد بود

 

اهمیت سئو داخلی وبسایت به قدری زیاد است که در صورت ضعف سایت از نظر سئو داخلی ، سئو خارجی هم کمک چندانی به سایت شما نخواهد کرد

 

چرا سئو داخلی مهم است ؟ 

 

همانطور که میدانید ، گوگل با بررسی یک وبسایت آنرا در لیست جستجوی خود (serp) قرار میدهد . زمانی که یک وبسایت بررسی می شود ، چه عامل و نشانه بهتر از خود سایت !

 

وقتی هم که قصد شناختن یک فرد را داریم ، بیشتر باید رفتار و شخصیت او را بررسی کنیم و سپس روابط و افراد اطراف آن شخص را بررسی کنیم

از همین جهت ، باطن و شرایط یک وبسایت برای گوگل بسیار مهم است و اولین موضوع برای تصمیم گیری در خصوص سئو سایت ، وضعیت ساختاری و سئو داخلی آن است

onpage-seo-سئو داخلی
onpage-seo-سئو داخلی

چه مواردی در سئو داخلی موثر هستند ؟

 

مواردی که در سئو داخلی یا on-page موثر هستند بسیار زیاد است . این موارد همگی در راستای تقویت سئو سایت و در نهایت افزایش رنک سایت موثر هستند و عدم رعایت آنها ، نتیجه مطلوبی را برای شما در پی نخواهد داشت

 

در ادامه یک چک لیست سئو داخلی را به شما ارائه می نماییم

 

1- محتوای خوب

 

شاید شما هم شنیده باشید که محتوا شالوده اصلی یک وبسایت است . شاید این جمله را هم شنیده باشید که متخصصین سئو از آن بسیار استفاده میکنند

content is king 

محتوا پادشاه است . بله دقیقا همینطور است . اما پادشاه هم بدون ملکه نیست !

برای محتوای خوب باید مواردی هم رعایت کرد

  • رعایت دستورات نگارشی
  • استفاده از کلمات کلیدی بصورت معقول
  • استفاده از تیترها ( تگ های H1 تا H6 )
  • تولید محتوای یونیک، جدید و منحصر به فرد و تاثیر در سئو سایت
  • طول محتوا
محتوای خوب
محتوای خوب

2-استفاده مناسب از کلمات کلیدی 

 

انتخاب کلمه یا کلمات کلیدی اصلی برای وبسایت و انتشار محتوا در همین راستا در موفقیت وبسایت شما تاثیر بسزایی دارد

استفاده از کلمات هم معنا و مرتبط ( انتخاب کلمات کلیدی مترادف در سئو ) هم سبب بهبود درک گوگل از محتوای شما می شود

 

3-بهینه سازی تصاویر وبسایت

 

تصاویر بخش مهمی از یک وبسایت هستند . تصاویر زبان مطالب هستند و در در ک نوشته های وبسایت شما برای کاربران کمک بسزایی می کنند . اما تصاویر هم باید بهینه سازی شوند

 

 

حجم آنها کاهش یابد و از تصاویر اختصاصی استفاده شود . برخی فرمت های تصاویر بر سایرین ارجعیت دارند . گوگل علاقه زیادی به فرمت Webp که توسط خودش ارائه شده است دارد اما متاسفانه مرورگر سافاری از این فرمت پشتیبانی نمیکند

 

بهینه سازی برچسب های تصویر ( Alt ) هم بخشی از بهینه سازی تصاویر می باشد

 

بهینه سازی تصاویر که مبحث جداگانه ای است ، می توانید سرعت وبسایت خود را هم افزایش دهید

 

4-بهینه سازی URL ها 

 

URL یا آدرس نوشته شما یکی از مهمترین موارد در بهینه سازی به شمار می رود

 

استفاده از URL های کوتاهتر که شامل کلمه کلیدی نیز هستند از عوامل و موارد موثر در سئو داخلی سایت میباشد

 

سئو url
سئو url

5-بهینه سازی متاتگ ها 

 

متاتگ ها اطلاعاتی در خصوص سایت شما به گوگل ارائه میکنند که گوگل درک خوبی از صفحه شما بدست می آورد . مهمترین متاتگ مورد استفاده در سئو سایت ، Meta Description میباشد که توضیحاتی در خصوص موضوع صفحه در آن قرار میگیرد

 

یک Description خوب و کامل در درک خوب گوگل از سایت شما بسیار کمک خواهد کرد

 

6- افزایش سرعت سایت

 

سرعت سایت یکی از مهمترین فاکتورهای سئو داخلی یا on-page میباشد که دی این مقاله بصورت توصیفی به آن نمیپردازیم . مبحث افزایش سرعت سایت بسیار طولانی و پیچیده است و در مقاله ای جدا به آن پرداخته خواهد شد

 

 

7- لینک سازی مناسب

 

لینک سازی به 2 صورت داخلی و خارجی برای بهبود سئو یکی از مباحث سئو داخلی است

 

اما لینک سازی بصورت اشتباه یا بیش از حد ، سبب بروز مشلات زیادی خواهد شد . پس با احتیاط لینک بسازید

 

8- طراحی قالب سایت بصورت واکنشکرا

 

مبحث واکنشگرایی و طراحی سایت برای موبایل این روزها در طراحی سایت ها بسیار شنیده میشود . واکنشگرا بودن و سازگاری وبسایت با موبایل ، تبلت و سایر دستگاه های ارتباطی و هوشمند یکی از مهمترین موارد در سئو آن پیج سایت میباشد . این موضوع به قدری اهمیت دارد که گوگل این روزها به شدت در خصوص موبایل فرندی بودن سایت تاکید دارد

responsive-design-طراحی واکنشگرا
responsive-design-طراحی واکنشگرا

9-امنیت وبسایت 

 

اگر صاحب یا مدیر یک وبسایت هستید ، باید به موضوع امنیت توجه بیشتری داشته باشید . گوگل وضعیت امنیتی سایت شما را بررسی میکند . درصورتی که از نظر امنیتی ضعیف هستید ، با نصب SSL می توانید سطح امنیتی سایت خود را بالاتر ببرید

 

طول زمان ماندگاری کاربر در صفحه | Dwell Time و نرخ خروج کاربران نیز از فاکتورهای سئو داخلی سایت می باشند

10-طراحی صفحات خطا

 

طراحی صفحات خطا هم بخشی از سئو داخلی سایت ها بشمار می رود

ایجاد صفحه 404 ، 503 و . . . . همگی در جزئی از فاکتورهای سئو داخلی می باشد

ادامه دارد …..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *