طراحی وبسایت و آموزش سئو و وردپرس | مرجع رفع مشکلات وبسایت
4 مرحله تحقیق کلمات کلیدی سایت

4 مرحله تحقیق کلمات کلیدی سایت

گام های شناسایی کلمات کلیدی مناسب برای وبسایت 

 

شناسایی کلمات کلیدی اولین و مهمترین قدم برای شروع و ورد به دنیای سئو و شروع پیشرفت سایت میباشد  .

 

سئو موفق و صحیح با یک استراتژی خوب شروع میشود و استراتژی سئو با جستجوی کلمات کلیدی آغاز میشود . اگر قصد دارید وارد فرایند سئو شوید باید از کلمات کلیدی که کاربران و بازدیدکنندگان در اینترنت جستجو میکنند اطلاع پیدا کنید . به این موضوع تحقیق کلمات کلیدی گفته میشود

 

یک کلمه کلیدی خوب ، دارای سرچ بالا و رقابت کم است

 

تحقیق درباره کلمات کلیدی مانند خواندن ذهن مشتریان است. با این کار می توانید در مورد مشتریان خود بیاموزید ، رفتارهای آنها را بفهمید و تغییر تقاضا و شرایط بازار را پیش بینی کنید

 

برای پیدا کردن بهترین و مناسب ترین کلمه کلیدی چه گام هایی را برداریم ؟ با ما باشید تا با این مراحل آشنا شوید
تحقیق و جستجوی کلمات کلیدی - keyword
تحقیق و جستجوی کلمات کلیدی – keyword
  • گام اول : ساختن لیستی از کلمات کلیدی بالقوه

 

در کسب و کار شما ودر ضمینه کاریتان ، مرد شما را با چه کلماتی سرچ میکنند ؟

 

چه خدماتی از شما لازم دارند ؟

 

با چه کلماتی میتوانید ورودی برای سایت خود فراهم کنید ؟

 

یک لیست از کلماتی که برای وبسایت شما ورودی ایجاد میکنند تهیه کنید . تهیه این لیست قبل از شروع فرایند شناسایی کلمات کلیدی با استفاده از ابزارهای مختلف ، میزان آشنایی شما با کسب و کارتان را محک می زند . بهتر است در تهیه لیست تمام دقت و تلاش خود را انجام دهید

 

  • میزان محبوبیت و میزان جستجو را تعیین کنید

 

در مرحله بعدی ، نوبت به محبوبیت کلمه کلیدی و حجم جستجوی آنها میرسد . ما برای این کار از دو ابزار استفاده خواهیم کرد:

 

Google AdWords Keyword Planner : گوگل کیورد پلنر  تعدادی تخمینی از میزان جستجو ها را بصوت ماهانه به شما ارائه میکند

 

 Google Trends : گوگل ترندز روند عبارات جستجو را با گذشت زمان نشان می دهد و به شما امکان مقایسه و همچنین پیشنهاد گزینه های دیگری را می دهد.

 

بهتر است ابتدا از Google Keyword Planner استفاده کنید تا لیست خود را به “بهترین و مناسب ترین ها ” محدود کنید.ایده آل ترین شرایط ، تمرکز بر روی کلمات کلیدی است که بیشتری جستحوی ماهانه را دارند اما کمترین میزان رقابت را دارند 

 

توجه داشته باشید که از آنجا که Keyword Planner برای AdWords طراحی شده است ، رقابت در AdWords و نه جستجوی ارگانیک را نشان می دهد. بنابراین ، ممکن است رقابت واقعی کلمات کلیدی متفاوت باشد. پس از تهیه این لیست ، یافته های خود را با Google Trends مقایسه کنید.

 

با اعضای تیم و مشتریان خود صحبت کنید تا با کلمات کلیدی که برای جستجو استفاده می کنند آشنا شوید 

 

محبوبیت کلمات کلیدی keyword search volume
محبوبیت کلمات کلیدی keyword search volume

 

  • پیداکردن نزدیکترین کلمات کلیدی

 

در گوگل ترندز و گوگل پلنر ویژگی به عنوان “suggest” وجود دارد که نزدیک ترین کلمات کلیدی به کلمه مورد نظر شما که توسط کاربران سرچ شده اند را به شما نماید میدهد

 

با استفاده از این ویژگی ، کلماتی جدید و شبیه به کلمه کلیدی اصلی خود پیدا خواهید کرد که برای پیشرفت کار شما بسیار مهم است

Ubersuggest را فراموش نکنید ،. این ابزار تمامی پیشنهادات گوگل را برای شما از منابع مختلف جمع آوری و ارائه میکند

 

به دنبال مترادف و یا مشتقات همان کلمه کلیدی باشید

 

 

  • رقابت را برای کلمات کلیدی خود ارزیابی کنید

 

رقابت مابین کلمات کلیدی مهمترین و تاثیرگذارترین موضوع در روند شناسایی کلمات کلیدی میباشد . کلماتی که رقابت بالایی دارند ، زمان و تلاش بیشتری برای برای به نتیجه رسیدن نیاز دارند . بهتر است ابتدای کار با کلماتی که رقابت کمی دارند شروع کنیم

 

وقتی کلمات کلیدی را محدود کردید ، باید رقابت این کلمات کلیدی را تجزیه و تحلیل کنید. ابتدا کلمات کلیدی را در گوگل جستجو کنید. من توصیه می کنم از ابزار Ad Preview Google استفاده کنید ، که بدون جستجو در تنظیمات شخصی ، موقعیت جغرافیایی و غیره نتایج جستجو را نشان می دهد.

 

پس از بررسی نتایج جستجو (Serp) ، موارد زیر را یادداشت کنید تا بهترین تصمیم گیری را انجام دهید :

 

تعداد نتایج جستجو 

با چند صفحه در حال رقابت هستید؟ تعداد تبلیغات گوگل ( adwords )    چندتاست ؟ – چند شرکت می دانند که کلمه کلیدی آنقدر ارزشمند است که مایل به پرداخت هزینه آن هستند؟

 

هرچه تعداد نتایج جستجو برای یک کلمه کلیدی بیشتر باشد ، تعداد محتوای تولید شده در این خصوص هم بیشتر است . زمانی که وبسایت ها برای adwords روی یک کلمه کلیدی هزینه میکنند به این معناست که این کلمه کلیدی ویژگی های خوبی برای افزایش ورودی است 

 

چه سایت هایی در رتبه های برتر قرار دارند ؟ 

 

آیا رتبه های برتر از خدمات SEO  استفاده میکنند ؟ آیا می توانید با این وب سایت ها رقابت کنید؟

 

وبسایت هایی که از خدمات شرکت ها یا افراد سئو کار استفاده میکنند ، رقابت کلمات کلیدی را درک کرده و از آن آگاهی دارند . از همین جهت میزان رقابت کلمات کلیدی در این بخش زیاد است و شما باید برای یک رقابت سطح بالا خودتان را آماده کنید

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *