الگوریتم پنگوئن

 

الگوریتم پنگوئن گوگل در 24 آپریل 2012 برای شناسایی وبسایت هایی که با لینک سازی غیر متعارف و با تکنیک بک لینک زیاد رتبه هایی را کسب کرده بودن رونمایی شد تا این وبسایت ها را شناسایی و به رتبه های اصلی خودشون برگردونه

 

 

سالهای قبل از الگوریتم پنگوئن ، بیشتر وبمستر ها و متخصصی سئو با ساخت تعداد زیادی بک لینک از سایت های مختلف برای کلمات کلیدی موردنظر ، نتایج تاپ لینک گوگل را در تسخیر خودشان داشتند و وبسایت هایی که محتوای با کیفیت ارائه می کردند هرگز به جایگاه مناسبی دست پیدا نمیکردند

 

 

از همین جهت ، گوگل تصمیم گرفت تا این الگوریتم را برای ایجاد تعادل در تنایج جستجو و عدالت برای سایت های با محتوای خوب و ساختار خوب اجرا کند

 

 

اوایل شروع به کار این الگوریتم استرس بسیار زیادی را برای صاحبان وبسایت ها بوجود آورده بود . شب بخوابید و صبح تمام رتبه های شما دوچار کاهش شده باشند !

گوگل تا سال 2016 بروزرسانی های مختلفی روی الگوریتم پنگوئن اجرا کرد و در نهایت در این سال این الگوریتم به یکی از الگوریتم های اصلی رتبه بندی گوگل تبدیل شد

 

در ادامه کمی با این الگوریتم آشنا میشویم

 

الگوریتم پنگوئن گوگل
الگوریتم پنگوئن گوگل

اگوریتم پنگوئن چه مواردی را بررسی میکند ؟

 

 

همانطور که گفته شد ، این الگوریتم گوگل تمرکز خود را بر پیوند های وبسایت قرار داده است و با بررسی آنها رتبه بندی ها را مورد تاثیر قرار میدهد

 

 

  1. لینک هایی که از سایت های بی کیفیت دریافت میشوند
  2. لینک هایی که از سایت PBN دریافت میشوند
  3. لینک هایی که از سایت های غیر مرتبط دریافت میشوند
  4. لینک هایی که انکرتکست بسیار بهینه شده ای دارند ( انکرتکست دقیقا مشابه کلمه کلیدی صفحه )

چطور از پنالتی الگوریتم پاندا در امان باشیم ؟ 

همانطور که در بالا گفته شد ، الگوریتم پنگوئن گوگل موارد مختلفی که در رابطه با لینک های وبسایت میباشد را مورد بررسی قرار میدهد . با رعایت دستورالعمل زیر از پنالتی شدن توسط این الگوریتم یا بروزرسانی قدرتمند گوگل در امان خواهد بود

همیشه تعداد لینک های دریافتی به سایت را تحت بررسی داشته باشید

 

 

هجوم ناگهانی تعداد زیادی لینک به یک وبسایت سبب مشکوک شدن گوگل به وبسایت یا صفحه مورد نظر شما میشود

 

 

برای جلوگیری از جریمه گوگل همیشه به دنبال جهش های نامتعارف برای لینک ها سایت یا صفحه خود باشید . اگر تعداد لینک هایی که برای یک صفحه بدست آوردید بصورت غیر معمول افزایش داشته اند حتما این مورد را بررسی و برای مدیریت آن اقدام نمایید

خوشبختان ابزار سرچ کنسول گوگل که به صورت رایگان در اختیار وبمستر ها قرار دارد امکان نمایش تعداد لینک های ورودی به سایت را دارد و علاوه بر آن ، ابزارهای زیادی برای بررسی لینک ها وجود دارد که با سرچ در گوگل با آنها آشنا خواهید شد

 

چک کردن لینک های سایت
چک کردن لینک های سایت

 

 

 >> پیشنهاد ما :  با الگوریتم پاندا گوگل آشنا شوید

 

هرگز از ابزارهای اتوماتیک ساخت بک لینک استفاده نکنید

 

 

ابزارهایی که بصورت خودکار تعداد زیادی بک لینک در سایت های مختلف برای شما ایجاد میکنند ممکن است در سایت های اسپم و بی کیفیت نیز برای شما لینک سازی کنند  . این روش یکی از روش های کلاه سیاه سئو محسوب میشود که بسیار برای وبسایت شما خطرناک است

ممکن است در سایت هایی که تحت تعقیب گوگل هستند نیزبرای شما لینک سازی انجام دهند که این موضوع نیز سبب پنالتی توسط گوگل برای شما گردد

از خریدن لینک خودداری کنید !

 

 

پیوندهای خریده شده ساده ترین راه برای کسب درآمد از وب سایت شما تلقی می شود ، اما Google کاملاً مخالف این نوع فروش پیوند است. بنابراین ، اگر هر یک از پست های وبسایت خود را برای بهبود سئو با لینک های خریداری شده آلوده کردید ،  اطمینان حاصل کنید که پیوند را حذف کرده یا در پیوند تغییراتی ایجاد کرده اید تا واقعی و طبیعی به نظر برسد

 

 

اگر لینک های خریداری شده دارید ، مطمئن شوید که از برچسب Nofollow یا Sponsored استفاده کنید تا لینک ها کمی طبیعی تر به نظر بیایند

مورد بعدی که می توانید انجام دهید افزودن لینک های با کیفیت و همچنین لینک های بین لینک است که به رقیق کردن تمام لینک های خریداری شده و بازگرداندن آن به لینک معمولی کمک می کند.
خریدن بک لینک
خریدن بک لینک

از PBN استفاده نکنید 

PBN یکی از روش های کلاه خاکستری برای ساخت بک لینک قوی برای سایت است اما مرز تبدیل آن به کلاه سیاه بسیار باریک است
اگر قصد دارید از pbn استفاده کنید ، مطمئن شوید که تمامی موارد را برای ساخت شبکه لینک سازی خود رعایت کرده اید تا کمترین میزان ریسک برای شما بوجود بیاید
خطر pbn بسیار زیاد است و افرادی که تجربه کار با آن را دارند حتما از مشکلات احتمالی این روش لینک سازی ضربه خورده اند

شناسایی لینک های مخرب و مضر 

 

یکی از مواردی که در سئو وبسایت بوجود آمده است ، سئو منفی سایت است . در سئو منفی تعداد زیادی لینک از سایت های بی کیفیت یا PBN های بیمار به وبسایت هدف ایجاد میشوند که قصد آنها مشکوک کردن گوگل به سایت شماست

 

یک وبمستر تیزهوش برای جلوگیری از دوچار شدن به پنالتی الگوریتم پنگوئن ، همیشه لینک های مخرب را شناسایی میکند و با ابزار Disavow  به گوگل اطلاع میدهد که این لینک ها را نادیده بگیرد

 

 

نکته : بعضی اوقات سایتها به جای مجازات الگوریتم پنگوئن ، با یک جریمه دستی Google مواجه می شوند. این اتفاق زمانی می افتد که بازرسان انسانی در Google متوجه تاکتیک های دستکاری در سایتی می شوند که از بروزرسانی پنگوئن مورد توجه قرار نگرفته است

 

در صورتی که این مورد برای سایت شما بوجود آمد ، در برگه Manual Action در Search console  این موضوع به اطلاع شما خواهد رسید

 

ادامه دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *