الگوریتم پاندا گوگل

 

الگوریتم پاندا یکی از مهمترین الگوریتم ها برای سئو و وبسایت ها میباشد که تاثیر بسیار زیادی در رتبه قرار گیری آنها در گوگل Serp  دارد . الگوریتم پاندا مسئولیت بررسی محتوای وبسایت ها را بر عهده دارد

 

 

الگوریتم پاندا الگوریتم ها را بصورت با کیفیت ، بی کیفیت و اسپم دسته بندی میکند که قرار گرفتن شما در هر یک از این دسته بندی ها جایگاه مطلب را مشخص میکند

 

 

در ابتدا ، به روزرسانی پاندا به جای اینکه بخشی از الگوریتم اصلی گوگل باشد ، یک فیلتر جستجو بود ، اما در ژانویه 2016 ، رسماً در الگوریتم رتبه بندی گنجانده شد.

 

 

الگوریتم های گوگل برای بهبود کاربری گوگل و ارائه بهترین و مناسب ترین نتیجه بصورت دائمی در حال بروز رسانی هستند

 

 

الگوریتم پاندا گوگل
الگوریتم پاندا گوگل

مواردی که توسط پاندا بررسی میشود

 

 

بخش زیادی از پاسخ مسئله ، فهمیدن صورت مسئله است . برای اینکه متوجه بشیم چطور اسیر الگوریتم پاندا نشیم ، باید بدونیم که پاندا به چه مواردی توجه میکنه

 

 

با بررسی این موارد و عمل به راهکارهای مربوطه ، میتوانیم از پنالتی شدن با این الگوریتم دور بمونیم

  1. محتوای تکراری
  2. کپی از سایر سایت ها
  3. محتوای کم و کوتاه
  4. تجربه کاربری بسیار ضعیف
  5. تکرار زیاد کلمه کلیدی
  6. محتوای اسپم

 

الگوریتم Google Panda ، برای جلوگیری از رتبه بندی سایت ها با محتوای کم کیفیت طراحی شده است . بس محتوا مهمترین محل مرود بررسی الگوریتم پانداست

چطور از الگوریتم پاندا در امان باشیم ؟ 

 

 

حالا که با این الگوریتم آشنا شدیم میتوانیم با انجام برخی کارهای ، از مشکلاتی که ممکن است این الگوریتم هوشمند برای ما بوجود آورد جلوگیری کنیم .

بررسی محتوای کپی شده 

 

 

اگر منبع تامین محتوای بلاگ شما وبسایت های دیگر است ، بهتر است قبلا از کپی کردن مطالب کمی صبر کنید و به پاندا فکر کنید

 

 

الگوریتم پاندا به شدت به محتوای کپی شده حساس است .  اگر قصد دارید محتوایی را از یک وبسایت برای سایت خود استفاده کنید ، سعی کنید حداقل با تغییر جمله بندی ها تغییراتی در محتوا ایجاد کنید تا شباهت کمتری به محتوای اصلی داشته باشد . علاوه بر این ، استفاده از لینک منبع نیز باعث میشود که گوگل به عنوان محتوای کپی به شما نگاه نکند و شما را به عنوان ارجاع دهنده بشناسد که تالیف را نیز در نظر گرفته اید

بررسی متحوای تکراری 

 

 

محتوای تکراری داخلی یکی از متداول ترین موارد مورد بررسی توسط الگوریتم Google Panda است ، بنابراین توصیه می شود که به طور منظم ممیزی های سایت را انجام دهید تا مطمئن شوید هیچ محتوای تکراری وجود ندارد

 

 

ابزارهای بسیار زیادی وجود دارند که محتوای تکراری وبسایت شما را مشخص میکنند و می توانید با استفاده از این ابزار به راحتی مطالب بی کیفیت خود را حذف ، ریدایرکت یا از تگ کنونیکال برای برطرف کردن مشکل محتوای تکراری استفاده کنید

محتوای تکراری
محتوای تکراری

تکرار بیش از حد کلمات کلیدی

 

 

وقتی کلمات کلیدی در یک مقاله یا یک صفحه سایت بیش از حد تکرار شود ، الگوریتم پاندا به صفحه شما مشکوک میشود . فرمول خاصی از طرف گوگل برای میزان تکرار کلمات کلیدی در یک صفحه بیان نشده است اما حدود 2 تا 5 درصد از تعداد کلمات کل صفحه می تواند جزء کلمات کلیدی ما باشد

تمامی کلمات کلیدی در عنوان ، کلمات کلیدی در توصیف متا ، کلمات کلیدی در بدنه سایت و کلمات کلیدی در H1 تا H6 همگی بخشی از این میباشند 

با برطرف کردن مشکل تکرار بیش از حد کلمات کلیدی ، یک قدم پاندا را به عقب برانید

 

 

عدم تکرار زیاد کلمات کلیدی ، یکی از مهمترین موارد سئو در سالهای گذشته بوده است و در آینده نیز حتما این مورد توسط گوگل با حساسیت بیشتری مورد بررسی قرار میگیرد

 

محتوای کوتاه و کم 

 

 

همانطور که قبلا هم گفتیم ، محتوا پادشاه است

 

 

این جمله بسیار در دنیای سئو و وبمستر ها شنیده میشود و باید به آن توجه زیادی نمود . محتوای کم حق مطلب را ادا نمیکنند و معمولا دارای لینک هایی هستند که نسبت به حجم محتوا نا مناسب است

 

 

محتوای خود را طولانی کنید و برای محتوای طولانی مانند سریال ها فصل بندی بسازید تا هم مدیریت خوبی در محتوا داشته باشید و هم محتوای شما غنی تر باشد

طبق تجربیات ، حداقل تعداد کلمات برای یک مقاله در وبسایت حدود 300 واژه است . اما بهتر است حداقل مطالب را حدود 500 واژه در نظر بگیرید

ادامه دارد ….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *